Přechod k jinému operátorovi - přenos telefonního čísla

K opuštění operátora, se kterým jste nespokojeni nebo ho potřebujete změnit z jiného důvodu, stačí vybrat si vhodný mobilní tarif u jiného operátora, znát OKU, což je 14místný Ověřovací Kód Účastníka, a mít po ruce osobní dokumenty. OKU naleznete ve fakturách, v mobilních aplikacích operátorů, v zákaznických sekcích webových stránek nebo v přílohách smluv s operátorem. Obecný postup:

  1. Sdělte novému operátorovi telefonní číslo, které chcete přenést, OKU a zvolený tarif
  2. Prokažte mu případně svoji totožnost a sjednejte si termín přenesení
  3. Počátkem 3. pracovního dne nebo v určený pozdější termín bude číslo přeneseno
  4. Aktivujte novou SIM kartu nebo pevnou přípojku - postup  aktivace vám sdělí nový operátor
Kód OKU můžete použít i k přenosu pevného internetu. Nemáte-li u svého poskytovatele pevného internetu mobilní číslo, operátor vám vygeneruje přenosové číslo pevného internetu na vaši žádost nebo automaticky prostřednictvím svých webových stránek. Nebudete-li si vědět rady, s nalezením stránky operátora pro vytvoření OKU nebo přenosového čísla pevného internetu vám rádi pomůžeme.

Přenos telefonního čísla (mobilního i pevného) vymezují Všeobecné obchodní podmínky O2. Stačí, když O2 sdělíte přenášené telefonní číslo a OKU a sjednáte s ním termín přenesení. Zde naleznete konkrétní postup přenosu. OKU pro opuštění operátora zjistíte v samoobsluze Moje O2 v detailu svého tarifu v patě stránky (úplně dole) pod položkou Zobrazit ověřovací kód účastníka.

Podmínky přenosu mobilního nebo pevného čísla k T-Mobilu s postupem naleznete tady. Opět stačí kontaktovat přejímajícího operátora. OKU pro opuštění operátora zjistíte v internetové samoobsluze Můj T-Mobile v části Smlouva/Moje smlouva v sekci Přehled smluv > Zobrazit ověřovací kód účastníka (u mobilního tarifu, jehož operátora chcete změnit).

Podmínky přenosu mobilního čísla upravují Podmínky služby přenositelnosti čísel, pro pevné číslo platí tento dokument. Postup najdete zde. OKU pro opuštění operátora zjistíte v internetové samoobsluze Můj Vodafone v Nastavení služeb > Služby v části Ostatní/Kódy pro přenos čísla > Vyřeším si sám > Zobrazit.

U virtuálních mobilních operátorů se řiďte pokyny pro přenesení čísla a nalezení OKU na stránkách příslušného operátora nebo vám poradí telefonicky. Odkaz na přenos uvádíme v menu OPERÁTOŘI v detailu každého operátora na kartě Jak přenést číslo, viz např. GoMobil.